שכונות חדשות

נופי בן שמן

שכונת נופי בן שמן היא שכונה חדשה שמוקמת בין מושב בן שמן לבין העיר לוד, ממזרח לכביש 40, ומשויכת לתחום השיפוט המוניציפאלי של העיר. כלכלית לוד מובילה את התוכנית  להקמת השכונה החדשה בשיתוף עם עירית לוד והחברה הממשלתית לדיור “דירה להשכיר”. פיתוח השכונה נמצא בשלבים מתקדמים ולמעלה מ-3,500 יחידות דיור כבר שווקו לציבור. האכלוס העתידי צפוי להתרחש בשנים 2024-2025.

שכונה חדשה שיש בה הכל

השכונה מתוכננת כשכונת מגורים חדשנית ומודרנית שבנויה על פי גישת עירוב שימושים בה יש שילוב של מגורים במגוון טיפוסי בינוי, מבני ציבור נרחבים, אזורים ירוקים וכן רמת שירות גבוהה למסחר ותעסוקה. השכונה נבנית על שטח של כ-850 דונם והיא תמנה כ-4,300 יחידות דיור, ביניהן  מוקצות 400 יחידות לפרויקט דירה להשכיר, על מנת להבטיח את מימוש העקרונות של דיור בר השגה באזור. בנוסף, מוקצות גם כ-300 יחידות דיור לצורך דיון מוגן לאוכלוסיה המבוגרת.

לצד מבני המגורים תכלול השכונה גם קריית חינוך גדולה עם מוסדות שמתאימים לכל הגילאים מגן הילדים ועד לבית ספר תיכון וכן שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-20,000 מ”ר.
במעטפת השכונה, לאורך נחל גזר כוללת התוכנית את הפארק העירוני הראשון לעיר לוד על שטח של 180 דונם, שישמש כמרכז פנאי ונופש שיהיה לכל תושבי העיר והאזור.

חזון התכנון הינו יצירת שכונת מגורים מגוונת ופעילה, בעלת חזות ירוקה מרחבים אורבניים וטבע עירוני. השכונה מתוכננת על שלד רחובות וצירים ירוקים בעלי אופי משתנה: שדרה עירונית, שדרה ראשית, רחוב פארק, רחובות “יער” ורחובות קריית חינוך.רחובות אלו כוללים מערך של רצועות הליכה, שבילי אופניים ושטחי גינון ציבוריים.

פיתוח השכונה והתשתיות כולל גם הקמה של מערכת דרכים המקשרת את השכונה החדשה עם העיר, באופן שיתרום לחיבוריות בין השכונות המזרחיות למרכז העיר הוותיק. התכנון מאפשר ומעודד תחבורה ציבורית כחלק מתפיסת העירוניות.

הקמת שכונת נופי בן שמן מהווה התנעה לתהליך הצמיחה וההתחדשות של העיר, בדרכה להפוך לאלטרנטיבה מועדפת למגורים במרכז. התכנית תעצים את העיר מבחינה חברתית וכלכלית ותמצב אותה כאחד היעדים האטרקטיביים ביותר באזורי הביקוש של ישראל.

WhatsApp Image 2022 09 15 at 08.37.16
TOP
DJI 0044
שמן אזורים חדש
.jpg